ברוקמאייר נכנס לתפקידו לפני כארבע שנים, במהלכן התוצאות של גולף הציגו שיפור הדרגתי • השיפור הזה אינו מתבטא בשווי של קבוצת האופנה הציבורית, שנסחרה היום בשווי נמוך יותר משל החברה-הבת שלה - עדיקה
סמנכ"ל הכספים של קמעונאית האופנה, ישי שמע, יסיים את תפקידו "בהסכמת הצדדים", כך עולה מדיווח שמסרה החברה לבורסה • שמע שימש כסמנכ"ל הכספים של עדיקה מאז אוקטובר 2017, והוא צפוי לסיים את כהונתו בתחילת באוגוסט
את הדברים אמר רביב ברוקמאייר עם פתיחת החנויות המשופצות של הקבוצה בכלבו שלום בת"א • הוא מגלה כי אובדן המכירות לקבוצת גולף בתקופת הסגר עמד על 130 מיליון שקל, וכי הפדיונות מאז החזרה לפעילות בחנויות גולף אנד קו עולים על המכירות בשנה שעברה
זאת ימים ספורים לאחר ההתפטרות של המנכ"ל והמייסד דדי שוורצברג ושל חלק משמעותי מהנהלת החברה • בתפקידיו הקודמים שימש הסל, בין היתר, כמייסד וכמנכ"ל חברת האופטיקה המקוונת EyeBuyDirect
מלבד דדי שוורצברג יפרשו מהנהלת חברת האופנה גם מנהל האונליין מרקטינג, מנהלת האופנה וסמנכ"ל הקריאייטיב • בתגובה לדיווחים צנחה היום מניית עדיקה בכ-20% - והשלימה ירידה של של כ-60% מתחילת השנה
עזיבתו של שוורצברג מגיעה על רקע חילוקי דעות עם בעלת השליטה גולף • שוורצברג הוביל את הקמת החברה, שאותה הוא מנהל מאז אוגוסט 2011
קבוצת האופנה הציבורית נעזרת בארכה שניתנה לתאגידים בנוגע לפרסום דוחותיהם השנתיים • צפויה להציג ברבעון הראשון פגיעה ניכרת בתוצאותיה בשל משבר הקורונה והסגר שמונע את הפעלת חנויותיה • עד כה בסקטור האופנה פרסמו דוחות שנתיים פוקס, קסטרו והמשביר לצרכן
ברשימת החברות שכבר דיווחו על פגיעה בפעילותן העסקית בסין בולטות נציגות מגזר האופנה, ובהן דלתא, עדיקה, תפרון, קסטרו וגולף - ולמעשה כל החברות הבורסאיות בתחום למעט פוקס
עם זאת, קמעונאית האופנה צופה כי "המשך השבתת מפעלי הייצור בסין עלולה להשפיע על פעילות החברה בטווח הבינוני והארוך", אך מציינת כי "החברה בוחנת חלופות לאתרי ייצור במקומות נוספים בעולם"
חברת האופנה המקוונת שבשליטת קבוצת גולף מציגה שחיקה קלה בשיעור הרווח הגולמי מהמחזור • הסל הממוצע בחנויות התכווץ מ-161 שקל ברבעון המקביל ל-152 שקל ברבעון המדווח
הרשת הציגה מגמה חיובית ברווח הגולמי, אולם לא הצליחה לשפר את שיעורו מהמכירות, וזאת בהשפעת עלייה בשיעור ההנחות שהעניקה • מתחילת השנה הפסדי גולף מסתכמים בכ-5 מיליון שקל, לעומת שורה תחתונה מאוזנת בתקופה המקבילה
ב-30 בספטמבר אתר האופנה יחל לשווק את מותג טופשופ הבריטי, אולם לא יבצע משלוחים לישראל שיאפשרו ליהנות מרכישת פריטים ללא מע"מ • הסיבה: הסכמי בלעדיות של זכיינית המותג בישראל – קבוצת גולף
פוקס, קסטרו וגולף העמיקו את ההנחות בחצי הראשון של 2019, וכעת הן מדווחות על ירידה בשיעור הרווח הגולמי • מנכ"ל גולף ברוקמאייר: "הקמעונאים מגיבים לתחרות. הם משפרים כל הזמן את הצעת הערך, לכן רואים שההנחות השנה עלו כיתה" • היועץ הכלכלי בן שחר: "הרשתות יורות לכל הכיוונים, ללא אסטרטגיה" • הצרכן הישראלי חוגג, אבל מישהו יצטרך לשלם את המחיר
למרות המשבר בענף האופנה: הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות צמח ב-2.5% במחצית הראשונה של 2019 לעומת המחצית המקבילה אשתקד • מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר: "אנו ממשיכים להשקיע ולהרחיב את פעילות האון ליין של הקבוצה" • המניה עולה לאחר פרסום הדוחות בשיעור נאה של 8.5%
רשת האופנה עדיקה סיימה את הרבעון השני עם עלייה של 29% בהכנסות לכ-31 מיליון שקל, אך גידול בהוצאות בגין פתיחת חנויות חדשות העביר אותה להפסד ברבעון ובמחצית הראשונה של 2019 • המנכ"ל דדי שוורצברג: "לאחר תקופת הדוח התקבלו אינדיקציות חיוביות ראשוניות לפעילות החברה הבינלאומית"
האינדיקטור המוביל בניתוח פיננסי של קמעונאים הוא השינוי במכירות החנויות הזהות - אלה שפעלו תקופה מלאה גם בשנה שעברה • כשמביטים בפרמטר הזה בדוחות של קסטרו, התמונה מטרידה
TOP SHOPאייל גרינברגארקדיהדוחות כספייםדלתאמיזוגים ורכישותמינוי בכיריםסטימצקיעדיקהרשתות אופנה