נמשכת מגמת ההתאוששות בשוק המזון והצריכה ■ נתחי השוק של הספקיות תנובה ושסטוביץ נמצאים בצמיחה ■ לעומת זאת, הנתחים של אסם-נסטלה, יוניליוור והחברה המרכזית בירידה
חודשים ספורים לאחר השקת הגרסאות מופחתות הסוכר והנתרן, הן מגדילות את הקטגוריה ואף כובשות נתח שוק של 14% ■ ההשקות אמנם נעשו במסגרת ההיערכות לרפורמת סימון המוצרים של משרד הבריאות, אך השימוש בקטשופ בצהרונים נאסר
מכירות מוצרי המזון והצריכה גדלו ב-347 מיליון שקל מתחילת השנה, ואולם נתח השוק של כלל עשרת הספקים הגדולים דווקא ירד בתקופה זו ל-55.5% ■ תנובה ושטראוס התחזקו
לפי סטורנקסט, היקף המכר צפוי לעמוד השנה על 40.6 מיליארד שקל - כמו ב-2013 ■ צריכת קטגוריות בסיס כמו לחם מפוקח ירדה בשיעור דו-ספרתי - ולעומת זאת צריכת קטגוריות פרימיום כמו גבינות מיוחדות זינקה בשיעור משמעותי
פגיעה קשה נרשמה בתחומי המשקאות, המוצרים לבית והטיפוח ■ בינואר-ספטמבר רשמו תנובה, אסם, נטו ודיפלומט ירידה במכירות - ואילו יוניליוור רשמה עלייה של 0.6% למרות משבר הסלמונלה
מכירות מוצרי המזון והצריכה ירדו במחצית הראשונה של השנה ב-0.6% והסתכמו ב-20.2 מיליארד שקל ■ השוק איבד מכירות של 113 מיליון שקל
בחמשת החודשים הראשונים של השנה ירדו מכירות המזון והמשקאות ב-1.7% ל-14.4 מיליארד שקל ■ תנובה היא הנפגעת העיקרית מההאטה, בחלב ובבשר
חצי שנה אחרי ההכרזה כי בשר מעובד מכיל חומרים מסרטנים, השוק הצביעו ברגליים ■ מכירות זוגלובק ירדו 32%, טירת צבי ירדה ב-23% ■ "כשמדביקים את המילה 'סרטן', וכשמשווים אותנו לדברים כמו סיגריות - זה לא עוד אירוע"
נתח השוק של 10 הספקים הגדולים הצטמצם מתחילת השנה ■ נתחי השוק של תנובה, אסם ויוניליוור ירדו; נתחי השוק של שטראוס, סנו וליימן שליסל עלו
למרות הירידה במספר החפיסות הנמכרות, ההוצאה על סיגריות גדלה ב-25% לשיא של 8.1 מיליארד שקל, בעיקר בשל העלייה במסים
במונחים כספיים טרה איבדה בחודשים מאי-ספטמבר מכירות של 15 מיליון שקל ■ מכירותיה של תנובה ירדו ב-1.6% בלבד, ובמונחים כספיים איבדה תנובה מכירות של 5 מיליון שקל בלבד ■ נתח השוק של טרה הסתכם ב-10.2% בלבד
הקניות לפסח, שנכנסו השנה לחודש מארס, הקפיצו את מכירות שוק המזון והמשקאות ברבעון הראשון ב-3% לעומת אשתקד, ל-8.28 מיליארד שקל ■ שוק החלב חתם את הרבעון עם ירידה של 0.5% במכירות
נתוני סטורנקסט לינואר מצביעים על עוד ירידה בצריכה עם צניחה של 5.5% במכירות המזון ■ ספק גדול: "יש קריסה חזקה, והמצב לא צפוי להשתפר" ■ מנכ"ל ויקטורי: "לצרכן הישראלי קשה, והוא קונה רק מה שהוא צריך"
שוק הגלידות כולו ירד אשתקד ב-1.8%, והמכירות הסתכמו ב-783 מיליון שקל
ההסבר של מנכ"ל זוגלובק: "שוק הדיור קפא, והכלכלה מאוד מושפעת ממה שקורה בשוק הדיור, והוא משפיע בסוף על כולם. לא קוראים לזה מיתון אלא קוראים לזה האטה, אבל כל הפרמטרים האלה משפיעים בסופו של דבר"
למרות פגיעה בתחומי צריכה רבים, מבצע "צוק איתן" לא גרם לירידה במכירות שוק המזון והמשקאות, שרשמו ביולי האחרון סטגנציה לעומת יולי אשתקד והסתכמו ב-2.89 מיליארד שקל ■ "הצרכן אוכל אותו דבר - אבל זורק פחות"
FMCGהבורסה בת"אהנפקה ראשונית לציבורחברות מזוןכלים חד פעמייםמוצרי צריכהמזוןמשקאותקמעונאותרשתות שיווק