שיתוף
צילום: ג'רי שי שריג

צילום: ג'רי שי שריג

חשיפה: ג'רי שי שריג - אומנית פלסטית מולטי-דיסיפלינרית

עמית סנדיק

28.12.2022

התחלה

"מגיל אפס אני יוצרת. אמא שלי הייתה במקצועה מורה, אבל היא הייתה גם ציירת מוכשרת שלא הביאה לידי מימוש את יכולותיה. בזכותה אני מחוברת בכל נימי נפשי לעולמות האלו. תמיד התעסקתי ביצירה, ציירתי, רקמתי, סרגתי וארגתי. תמיד הייתה לי משיכה לחומרים שניתן לעשות בהם טרנספורמציה. זה היה ונשאר עולם התוכן המרכזי בעולמות היצירה שלי. למדתי אדריכלות אך מעולם לא עסקתי בזה ובסיום הלימודים עברתי לתחום האופנה. היה לי מותג אופנה משלי בשם 'ג'רי'. עיצבתי, ייצרתי ומכרתי אופנה. היו לי שתי חנויות בוטיק בתל אביב, אבל לפני כשש שנים החלטתי שמיציתי ואני
חייבת 'לאוורר את המוח' ופרשתי ללימודי תואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל".

דרך

"בשנת הלימודים הראשונה בבצלאל חלה נקודת מפנה, כשעבודות איור רקומות שהכנתי בלימודים הוצגו בשבוע האיור תל אביב 2018 בתערוכה בשם Out Of Line. האיורים הועברו לבדי קנבס ועליהם נעשתה עבודת הרקמה. נעזרתי ברוקמות בדואיות מהעיירה לקייה. הרקמה הייתה דרך להוסיף לאיורים רובד משלי ולחבר אותם לעולמות האופנה שמהם באתי. ממש עכשיו חזרתי מרזידנסי [תוכנית שהות אומנים] במקסיקו סיטי, שמנהלת האומנית הישראלית לשעבר טל פרנק ונקרא Radio 28. מבחינתי השהייה שם
הייתה מתיחת גבול חדשה. מגיעים אליו בדרך כלל כחמישה אומנים שנדרשים קודם למבחני התאמה, לשהייה בת חמישה שבועות. איתי היו גם שני אומנים מקסיקניים, אומנית מארצות הברית ואומנית מקולומביה. המקום מאפשר להתנסות בכל חומר או טכניקה שעולים על דעתך. זו הייתה חוויה עילאית. נחשפתי לחומרים חדשים לחלוטין, כמו חוטים מכל מיני סוגים, מתכות, פי-וי-סי וכדומה, ואני משלבת אותם בעבודת הרקמה שלי".

צילום: ג'רי שי שריג

צילום: ג'רי שי שריג

טכניקה

"טכניקת העבודה המרכזית שלי היא רקמה ידנית אינטואיטיבית מאוד. אני מתייחסת אל החוט ככלי לרישום וציור, שאיתו אני עובדת על גבי דפוסים ואת רובם אני מצלמת בעצמי ועושה עליהם כל מיני מניפולציות ממוחשבות. החומרים שבהם אני משתמשת בעבודות שלי מגוונים וכוללים לרוב בדים ומגוון של חוטים, אבל אני מנסה בכל פעם למתוח עוד את גבולות החומרים שבהם אני משתמשת".

השראה

"עולמות ההשראה שלי מגוונים מאוד. אני מעידה על עצמי שהראש והעיניים שלי פתוחים ונמצאים במצב ספיגה תמידי. האומנים שאני רואה בהם 'גדולים מהחיים' הם פרנסיס בייקון ואומנית הקולאז' הדאדאיסטית האנה הך שיצרה בשנות ה-40".

קדימה

"ממקסיקו חזרתי עם קבוצת עבודות שאותן אני רוצה להמשיך ולפתח. המטרה שלי היא להציג תערוכת יחיד. אני מרגישה בשלה לחלוטין, גם בזמן וגם במקום".

עוד כתבות

צילום: באדיבות שיראל סולאר

מקודם

המטרה: להפוך את גג העסק ליצרן אנרגיה סולארית
נזקי הצונאמי במזרח יפן / צילום: Shutterstock, mTaria
לנצח את הצונאמי והאש: כך נראה המאבק באיתני הטבע
גלעד פדבה
אנשים עושים קניות בקניון עזריאלי / צילום: תמר מצפי
למה הישראלים כל כך אופטימיים בקשר לעתידם הכלכלי?
יונתן שם־אור
צילום: תמר מצפי
"תת-יצוג משמעותי": איך נגיע לרבגוניות והכלה בהייטק המקומי?
מור פלד

© כל הזכויות שמורות לגלובס